Voor het tweede deel van ons bezoek moeten we terug over de brug naar de hoofdlocatie van de GIARDINI.
AUSTRALIË heeft zopas een nieuw paviljoen gebouwd ter vervanging van het vorige. Ze hebben nu uitzicht op het kanaal, al maakt dat voor de huidige tentoonstelling niets uit.
Fiona HALL heeft met haar bijzonder uitgebreide installatie 'Wrong way time' een enorme 'Wunderkammer' gebouwd, waar per definitie geen buitenlicht komt. De thema's 'wereldpolitiek, globaal monetair beleid en milieu' worden er in een gigantische mix op het publiek losgelaten.
INFO
AUSTRALIË heeft zopas een nieuw paviljoen gebouwd ter vervanging van het vorige. Ze hebben nu uitzicht op het kanaal, al maakt dat voor de huidige tentoonstelling niets uit.
Fiona HALL heeft met haar bijzonder uitgebreide installatie 'Wrong way time' een enorme 'Wunderkammer' gebouwd, waar per definitie geen buitenlicht komt. De thema's 'wereldpolitiek, globaal monetair beleid en milieu' worden er in een gigantische mix op het publiek losgelaten.
INFO
Nieuw paviljoen Australië @ Giardini
URUGAY toont zich minimalistisch met 'GLOBAL MYOPIA II (Pencil & Paper)' van Marco MAGGI.
Marco Maggi, Drawing Machine, 2014 @ Urugay Paviljoen, Giardini
TSJECHIË en SLOWAKIJE pakken uit met 'APOTHEOSIS'.
*
Bij de buren van FRANKRIJK zorgt Céleste BOURSIER-MOUGENOT voor 'rêvolutions', een huwelijk tussen natuur en technologie.
Céleste Boursier-Mougenot, révolutions, 2015
@ Frans Paviljoen, Giardini
Een flinke portie 'sex and drugs and rock&roll'' duikt op bij het paviljoen van GROOT-BRITTANNIË, met dank aan Sarah LUCAS, oorspronkelijk één van de Young British Artists uit de jaren 90 van de vorige eeuw (denk ook aan Tracey Emin of Damien Hirst).
Sarah Lucas @ Brits Paviljoen, Giardini
Het paviljoen van CANADA heeft aan de voorkant een extra stellingbouw gekregen. Er wacht u een bevreemdend en overvol 'consumptieprogramma': CANADASSIMMO.
*
Op naar de buren: DUITSLAND. Er komt flink wat klimwerk aan te pas om via de smalle wenteltrap boven te geraken.
FABRIK heet het project.
Duits Paviljoen @ Giardini
KOREA pakt uit met de gebruikelijke technologische visuele hoogstandjes.
is a quest towards an unknown future that is at once an end and an origin.
Koreaans Paviljoen @ Giardini
JAPAN heeft dankzij de in Berlijn wonende Chiharu SHIOTA het tegelijk meest overweldigende, rustgevende, warme en poëtische paviljoen. De onvoorstelbare installatie 'THE KEY IN THE HAND' neemt de gehele bovenruimte in beslag. Maar ga straks toch ook even in de open ruimte onder het gebouw kijken...
Chiharu Shiota, The Key in the Hand, 2015 @ Japans Paviljoen, Giardini
Vlakbij, in het paviljoen van RUSLAND, kan Irina NAKHOVA met 'THE GREEN PAVILLION' op verschillende manieren overtuigen.
Irina Nakhova @ Russisch Paviljoen, Giardini
Aan de overkant wordt het paviljoen van de Noordse landen dit keer ingevuld door NOORWEGEN met een sculpturale en geluidsinstallatie onder de titel 'RAPTURE'.
Camille Normant @ Noors Paviljoen, Giardini
De VERENIGDE STATEN pakken uit met 'THEY COME TO US WITHOUT A WORD' van Joan JONAS.
*
Tsibi GEVA heeft voor het project 'ARCHEOLOGY OF THE PRESENT' het paviljoen van ISRAËL met honderden autobanden bekleed.
*
Nu keren we terug naar de hoofdweg voor de paviljoenen van DENEMARKEN, VENEZUELA en ZWITSERLAND.
Wij werden er niet meteen wild van, maar misschien ging toen bij ons stilaan het licht uit.
Art Spotter voor WATERSCHOENEN
Geen opmerkingen:
Een reactie posten