Art Spotter heeft ruim een week geleden de waterschoenen uitgetrokken en dat blijft nog wel enkele weken het geval. Tijdens de laatste week van september worden ze, opgepoetst en wel, weer klaargezet voor nieuwe avonturen in tentoonstellingsland.
Maar los van zijn alter ego stort Gustaaf Vander Biest zich gedurende vier weken op het eigen artistiek project.
Als een onderzoeker van de tijd zoomt hij in op muren in de stad, van Aalst over Lissabon, Brussel of Venetië naar New York, op zoek naar een mix van sporen die door mensen achtergelaten en/of door de tijd beïnvloed zijn. De geschiedenis wordt geschreven in schijnbaar banale of toevallige situatieschetsen. Als artistiek archeoloog registreert hij die scènes nauwgezet in AQUARELLEN.
Gustaaf Vander Biest, At the bar with Pessoa (Lisboa)
watercolour on Daler-Rowney, acid free, 250 grs, 2014, 10 x 15 cm
Gustaaf Vander Biest, Used to be green (Aalst)
watercolour on Daler-Rowney, acid free, 250 grs, 2014, 10 x 15 cm
Maar ook andere series groeien.
Gustaaf Vander Biest
Ceci n'est pas un Ben
painted pin, acrylic on wood,
4,5 x 4,5 cm
Gustaaf Vander Biest
Ceci n'est pas un Ensor
painted pin, acrylic on wood,
4,5 x 4,5 cm
Gustaaf Vander Biest
Ceci n'est pas un Baselitz
painted pin, acrylic on wood,
4,5 x 4,5 cm
Onderwerpen uit de aquarellen vinden ook hun weg naar ACRYLVERF OP CANVAS... of blijken exclusief voor dat medium bestemd.
Gustaaf Vander Biest, Pink shooter, acrylic on canvas, 24 x 18 cm
Een reis in de tijd met oude postkaarten of historische prenten en nieuwe elementen uit tijdschriften...: COLLAGES volgens het aloude principe van knippen en plakken om werelden van toen en nu een nieuwe dimensie te geven.
Gustaaf Vander Biest, War of the birds, collage on old postcard,
8,5 x 13,5 cm
Art Spotter voor WATERSCHOENEN
Geen opmerkingen:
Een reactie posten