Zoeken in deze blog

zondag 20 december 2020

ENKELE HERINNERINGEN UIT 2020 in WATERSCHOENEN

 

2020 was zonder enige twijfel een raar jaar, al begon het allemaal heel gewoon, in het gekende stramien, met mooie artistieke projecten, drukke vernissages, kleurrijke ontmoetingen en stof voor artikels in WATERSCHOENEN.

Er viel uiteindelijk nog heel wat te beleven, al moest ik het dikwijls van een afstand meemaken.

Hierna volgen enkele herinneringen uit een kunstjaar dat verder om minder aangename redenen op zijn minst een plek in de geschiedenis zal opeisen.




Begin februari startte een nieuw project van 
WATERSCHOENEN.blogspot
 en ARTSPACE LA VALISE op INSTAGRAM

een kunstenaarsportret met online tenoonstelling.
Karl MECHNIG mocht de spits afbijten, gevolgd

Onder druk van de omstandigheden moest ik dit project
stilleggen. Hopelijk kan het in 2021 opnieuw starten.
 

Carole Vanderlinden @ Raveelmuseum

Op zondag 8 maart was ik present voor de 
vernissage in het Raveelmuseum. 


Enkele dagen later ging ik op atelierbezoek bij
LIES CAEYERS in Gent en bezocht haar 
tentoonstelling (met Kris Martin en Sophie Kuijken)
de de Sint Baafskathedraal.

Sinds 16 december 2020 en tot 27 februari 2021 stelt 
Lies Caeyers tentoon bij
(Dilbeek)

BESPREKING VOLGT OP 4 JANUARI 2021



Op vrijdag 13 maart gingen we voor het eerst in lockdown.

*

In mei zou ik, op vraag van Christine Van Der Heyden
zelf eens wat werk tentoonstellen in haar 
Estaminet annex kunstgalerie IN DEN BOUW 
(Kalken).

Dat feest ging uiteindelijk niet door 
omdat de horeca niet open mocht.


Dus hield ik het maar bij een online
presentatie op WATERSCHOENEN.







Test Tube Ladies
(mixed media)

Femme oignon
(collage)

Editie: Liebe ist nu ein Wort

*

De tentoonstelling
bij Galerie van Caelenberg

wist mij heel erg te bekoren...



Biënnale van de Schilderkunst in de Leiestreek:
Raveelmuseum, mudel en MDD



M in het Raveelmuseum


Een prettig weerzien met
bij de
Vrienden van het S.M.A.K.



Een oude bekende bij Tim van Laere in Antwerpen





Voor meer artikels van 2020 
of alle vroegere jaren...
raadpleeg het BLOGARCHIEF rechts

(WATERSCHOENEN is actief sinds oktober 2007)





© Art Spotter / Waterschoenen







Geen opmerkingen: